Oferujemy możliwość zorganizowania szkolenia zamkniętego dla pracowników firm lub instytucji, zgodnie z poniższym programem szkolenia.

Program szkolenia

1. Wstęp do analizy strategicznej w przedsiębiorstwie.
Orientacja na cele
Myślenie strategiczne
Charakterystyka i rodzaje działalności strategicznej w sektorze MŚP

2. Rodzaje i modele strategiczne w małych przedsiębiorstwach
Strategia startowa;
Strategia konkurencyjna;
Strategia kooperacyjna;
Strategia ofensywna / defensywna;
Strategia kontynuacyjna / „nowego rozdziału”.

3. Proces analizy strategicznej
Część audytu;
Część analityczna;
Część konceptualna;
Część wykonawcza;
Część zarządzania i monitoringu

Warsztat: draft strategii rozwoju firmy w oparciu o etapy procesu

4. Tworzenie strategii rozwoju przedsiębiorstwa
Analiza rynku / otoczenia;
Wartości, wizja rozwoju i cele;
Problemy i metody ich przeciwdziałania;
Projekty rozwojowe;
Działania w ramach projektów. Harmonogram;
Zasoby. Koszty;
Plan przychodów i kosztów. Rentowność;
Plan „B”. Aktualizacje. Plany wdrożeniowe. Monitoring.

5. Tworzenie modeli biznesowych dla małych przedsiębiorstw
Specjalizacja;
Rozszerzenie oferty;
Rozszerzenie działalności;
Dywersyfikacja biznesu / środków;
Wejście na nowe rynki branżowe / geograficzne
Zmiany proporcji w strukturze przychodów;
Większa sprzedaż, ilości klientów.
Zdefiniowanie projektów głównych; pobocznych;
Zdefiniowanie projektów stałych (produkcja, świadczenie usług, sprzedaż);
Harmonogramy realizacji projektów;
Osoby odpowiedzialne za realizację projektów, koordynatorzy;
Niezbędne vs. Posiadane zasoby do realizacji projektów.

6. Tworzenie modeli biznesowych za pomocą narzędzi i dostępnych metodologii
Przegląd dostępnych metodyk
Zarządzanie biznesem w oparciu o Business Model Canvas i Design Thinking
Komercjalizacja nowych produktów i usług
Warsztat: model biznesowy w oparciu o narzędzie Karty BMC

7. Prowadzenie działalności gospodarczej w obszarze strategii i rozwoju
Prowadzenie działalności gospodarczej (aspekty prawne, finansowe, księgowe);
Obowiązki i prawa przedsiębiorcy prowadzącego indywidualną działalność gospodarczą;
Dobór formy opodatkowania, zakresu działań i usług realizowanych przez przedsiębiorstwo w kontekście celów analizy
strategicznej.

8. Analiza rynkowa jako część analizy strategicznej
Rodzaje i cele badań rynkowych
Badania rynkowe a badania społeczne i ekonomiczne
Etapy i narzędzia tworzenia analizy rynku
Źródła i sposoby pozyskiwania danych i ich umiejętne przetwarzanie (myślenie analityczne)
Warsztat: Case study z tworzenia analizy rynkowej (branżowej)

 

Powyższy program może być modyfikowany w zależności od potrzeb uczestników szkolenia.

Trener prowadzący szkolenie posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w zakresie zarządzania zespołami w tym
zespołami projektowymi. Ma doświadczenie w kierowaniu przedsiębiorstwami z ramienia członka zarządu i prezesa zarządu. Prowadzi projekty od powstania pomysłu, przez pozyskanie zewnętrznego finansowania, wdrożenie, rozliczenie, audyt i ewaluację. W ramach perspektywy finansowej 2014-2020 (m.in.: RPO, POPC, POIR, POIŚ, POWER) pomagał swoim Klientom pozyskać ponad 50 mln zł ze środków UE. Od lat szkoli członków i liderów zespołów projektowych odpowiedzialnych za pozyskiwanie i realizację projektów współfinansowanych ze środków UE. Od wielu lat doradza w zakresie komercjalizacji wiedzy i technologii, promowania współpracy na linii biznes nauka, tworzenie i realizacja projektów dotyczących rozwoju innowacji dla firm i uczelni wyższych w tym doradztwo przy tworzeniu strategii innowacji, samodzielne prowadzenie projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS. Od 2005 r. zaangażowany w realizację kilkunastu projektów współfinansowanych z EFS, również jako trener i doradca biznesowy.

 

Zapraszamy do kontaktu.